Mindervaliden

<– Terug naar veelgestelde vragen

Zijn er invalideplekken beschikbaar?

Iedereen is van harte welkom tijdens The Christmas Show. Daarom is het voor iedereen toegankelijk en zijn er speciale voorzieningen voor gasten met een lichamelijke beperking tijdens het evenement. Uiteraard staan er beveiligings- en servicemedewerkers klaar om gasten te assisteren, informatie te geven of naar hun stoel te brengen. Daarbij worden rolstoelgangers geadviseerd zoveel mogelijk gebruik te maken van de voorzieningen op de begaande grond. Voor een overzicht van de bereikbaarheid, toegankelijk en bruikbaarheid van de Ziggo Dome voor bezoekers met een lichamelijke beperking, kijk dan op: www.ziggodome.nl/info/toegankelijkheid.

Is er een invalidenparkeerplaats?

Wij adviseren minder-validen gebruik te maken van parkeergarage P1-Transferium onder de Amsterdam ArenA direct tegenover de Ziggo Dome: Het is de dichtstbijzijnde parkeergarage. Via de hoofdingang of -uitgang, kom je na oversteken van de straat direct bij de Ziggo Dome. De doorrijhoogte voor auto’s is 2,25m (i.t.t. 1,90m bij andere parkeergarages). Hier zijn de meeste invalidenparkeerplaatsen. Om hier gebruik van te kunnen maken moet je overigens wel in het bezit zijn van een Europese invalidenkaart. Tijdens evenementen controleren P1 medewerkers bij het inrijden op een Europese Gehandicapten kaart. Het tarief is 20 euro per voertuig tijdens evenementen. Deze parkeerplaatsen kun je NIET vooraf reserveren. Eventuele andere parkeergarages die geschikt zijn voor minder-validen zijn P3, P4 en P5, waarbij rekening moet worden gehouden met een doorrijhoogte van 1,90m. Wij raden je af om gebruik te maken van P2, omdat je hier via trap / loopbrug naar de Ziggo Dome wordt geleid. P-Dome is ook geschikt voor minder-validen, echter zijn hier maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Worden er extra bussen, treinen en metro’s ingezet? Nee, er zullen geen extra vervoersmiddelen worden ingezet. U zult dus zelf goed vooraf uw reis moeten plannen en rekening houden met de aanvangstijd en de eindtijd (onder voorbehoud). De actuele reisinformatie vind u op www.ns.nl , www.ret.nl en www.9292.nl.

Hoeveel begeleiders mag ik meenemen en hoe bestel ik de kaarten?

Per invalide ticket, rekenen wij een begeleider. Dus u mag per invalide persoon, een begeleider met u meenemen.

Ik heb tickets gekocht, maar heb nu een (tijdelijke) fysieke beperking en ben gebonden aan een rolstoel en/of krukken. Wat nu?

Rolstoelen en krukken zijn niet toegestaan op het veld en in de ringen, enkel op de daarvoor bestemde mindervalideplaatsen. U kunt contact opnemen met de klantenservice van Paylogic 0900 – 7295 6442 om te informeren of er nog mindervalideplaatsen beschikbaar zijn. Tickets omruilen is helaas niet mogelijk.

Zijn er invalide toiletten aanwezig?

Op de begaande grond zijn er aangepaste toiletruimtes voor bezoekers met een lichamelijke beperking aanwezig. Deze toiletten zijn voorzien van deuren met automatische deuropeners. Voor een overzicht van de bereikbaarheid, toegankelijkheid en bruikbaarheid van Ziggo Dome voor bezoekers met een lichamelijke beperking, klik dan hier.